top of page

Elżbieta Jancewicz, dyrektor szkoły - kształcenie słuchu, audycje muzyczne

Ukończyła studia w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studia Podyplomowe w Akademii Muzycznej im. F. Chopina (obecnie Uniwersytet Muzyczny). Od wielu lat uczy muzyki dzieci i młodzież, współpracuje z wydawnictwem Nowa Era przygotowując podręczniki i płyty do nauki muzyki w szkole podstawowej. Prowadzi ARTE Fundację, która zajmuje się mi.in.wydawaniem płyt oraz promocją młodych artystów.
 

O sobie:
W ciągu kilkudziesięciu lat pracy w szkołach, przedszkolach, Warszawskiej Operze Kameralnej, kilku redakcjach współpracy z Fundacją Dar Serca poznałam wspaniałych artystów i ludzi - nauczycieli , uczniów, rodziców - i dzięki ich niekonwencjonalnym pomysłom, bazując na swoich doświadczeniach (dobrych i złych) postanowiłam założyć szkołę muzyczną. Być może będę nudna i „belferska” powtarzając, że podstawą dobrego grania jest warsztat, ale moje doświadczenie w pracy z uczniami to potwierdza: dobry warsztat daje nieograniczone możliwości realizowania nawet najbardziej zaskakujących pomysłów.
Jestem realistką, więc nie obiecuję, że w weekend czy nawet w miesiąc Wasze dzieci nauczą się śpiewać czy grać. Jednak tyle czasu wystarczy, aby dzięki nam, nauczycielom, przekonały się, że muzyka to piękny świat. Pomaga rozładować emocje, wspomaga logiczne, matematyczne myślenie i daje mnóstwo przyjemności. A w przyszłości może okazać się "sposobem na życie" lub "wentylem bezpieczeństwa", przez który będą wyfruwać wszystkie złe emocje.

Ewa Matlak, fortepian
Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II Stopnia w Bielsku - Białej w klasie fortepianu, następnie w 2008 roku rozpoczęła studia magisterskie w klasie fortepianu w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie. W 2010 roku ukończyła dwuletnie studia podyplomowe na tej samej uczelni uzyskując stopień Master. Ma wieloletnie doświadczenie jako nauczyciel fortepianu zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Prowadzi klasę fortepianu w Niepublicznej Szkole Muzycznej I Stopnia Fundacji ARTE ucząc również dzieci najmłodsze (od 5 roku życia). Jest nauczycielką posiadającą dużą wiedzę metodyczną, swoim uczniom dobiera repertuar z uwzględnieniem ich indywidualnych potrzeb. Bardzo dba o aparat wykonawczy swoich uczniów, co jest przepustką do dobrego, technicznego grania. Jest nauczycielką wymagającą, ale jednocześnie bardzo lubianą przez uczniów i rodziców.       
(not. E.Jancewicz)
Edyta Chabros-Frankiewicz, fortepian

Nauczycielka z wieloletnim stażem pedagogicznym w zakresie pedagogiki instrumentalnej - fortepian i ogólnej edukacji muzycznej dzieci i młodzieży w szkole podstawowej i gimnazjum.

Absolwentka Akademii Muzycznej im.Fryderyka Chopina w Warszawie (obecnie Uniwersytet Muzyczny) wydziału Edukacji Muzycznej i Akademii Muzycznej im. G.i K.Bacewiczów w Łodzi - Instrumentalistyka - Fortepian. Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim na wydziale pedagogicznym na kierunku Sztuka. Jest współautorką Programu Rozszerzonej Edukacji Muzycznej, realizowanego z powodzeniem przez kilkanaście lat w szkole podstawowej i gimnazjum na warszawskim Ursynowie. Aktualnie współpracuje z Fundacją Pro-Musica, kontynuując zamierzenia w/w programu. Jej uczniowie zdobywali nagrody i wyróżnienia w wielu konkursach muzycznych ogólnopolskich, wojewódzkich, warszawskich i dzielnicowych.

Jest bardzo zaangażowana w pracę z dziećmi i sama czerpie radość z wszechstronnego umuzykalniania swoich uczniów. Wspiera ich rozwój,  motywuje do dalszej pracy, a obecnie podziwia ich talent artystyczny na profesjonalnej scenie muzycznej, w teatrze Buffo w musicalu "Piotruś Pan", w filmie, reklamie i dubbingu i jest z nich bardzo dumna.

Beata Dobrzyńska - Witwicka, fortepian

Ukończyła Uniwersytet Muzyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki. Jako nauczyciel fortepianu pracuje już ponad dwadzieścia pięć lat.

Ponieważ pracę w szkolnictwie muzycznym zawsze łączyła z działalnością artystyczną, doskonaliła swoje umiejętności także jako wykonawca muzyki. Jej zainteresowanie muzyką dawną  sprawiło, że  rozpoczęła swoją  przygodę artystyczną – początkowo z zespołem chóralnym Ars Antiqua, a później z Warszawską Operą Kameralną. Możliwość obcowania z różnorodną materią muzyczną, jej  twórcami i wykonawcami, nie tylko wzbogaca muzyczne doświadczenie, ale przekłada się na pracę z uczniem. Jej spotkania z uczniem przy instrumencie to nie tylko nauka i satysfakcja z dobrze wykonanej pracy, ale niewyczerpane źródło inspiracji do dalszych muzycznych poszukiwań.

Anna Drożdż - fortepian

Aleksandra Bienias - kształcenie słuchu, rytmika

 

Ewa Duda - kształcenie słuchu, rytmika

 

Dobrochna Ciesielska - kształcenie słuchu, audycje

 

Mikołaj Graczyk - perkusja

Anna Gozdan - Ołdak, fortepian

Jest absolwentką PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie w klasie fortepianu B. Topolnickiej. W 1997r. ukończyła studia magisterskie w klasie fortepianu prof. T. Manasterskiej i kameralistyki w klasie prof. B. Halskiej na AMFC w Warszawie. Naukę kontynuowała na studiach podyplomowych na macierzystej uczelni w klasie fortepianu prof. T. Manasterskiej. Od 1997r. pracuje w ZPSM nr 1 Warszawie, obecnie jako akompaniator klas skrzypiec, altówki i klarnetu oraz jako nauczyciel fortepianu. W 2013r. uzyskała stopień nauczyciela dyplomowanego. Od 2007r. stale współpracuje z Warszawskim Towarzystwem Muzycznym. 

Wielokrotnie uczestniczyła w przesłuchaniach CEA szkół muzycznych, a także konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych, na których jej uczniowie zdobywali nagrody i wyróżnienia. Była nagradzana za wyróżniający akompaniament, m.in. na Konkursie Klarnetowym CEA w Katowicach (2016). Uczestniczyła również jako akompaniator w kursach mistrzowskich organizowanych przez ZPSM nr 1 w Warszawie, m.in. w Ogólnopolskim Kursie Stroikowym im. K. Piwkowskiego. W 2013r. otrzymała nagrodę Dyrektora CEA za „za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce”.

Krzysztof Fornalski, gitara klasyczna

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Karola Szymanowskiego w Zamościu (klasa gitary klasycznej) oraz Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej w klasie gitary prof. Karola Ferfeckiego.
Gitarzysta, kompozytor biorący udział w licznych projektach artystycznych m.in. przedsięwzięcia związane z teatrami Roma, Rampa, Syrena. W dotychczasowej pracy jako muzyk towarzyszący udziela się m.in. na koncertach z Piotrem Bukartykiem.

Na ogół zajmuje się komponowaniem muzyki jazzowej inspirowanej innymi gatunkami lub jakiejkolwiek innej inspirowanej jazzem. We własnych projektach łączy tradycyjne środki i akustyczne brzmienia ze współczesnym wyrazem muzyki elektronicznej. Począwszy od występów solowych, duetów i trio oraz większych formacji, wykorzystuje zarówno instrumenty elektryczne jak i akustyczne. 
Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie nauki gry na gitarze (różne gatunki stylistyczne) oraz prowadzeniu zespołów instrumentalnych i instrumentalno - wokalnych.

Łukasz Piotrowski, perkusja

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Laureat Ogólnopolskich Konkursów Perkusyjnych w Warszawie i Wrocławiu. Współpracował między innymi z formacją perkusyjną - Percussion Clavier De Lyon (Francja ), Orquesta Internacional (Hiszpania), Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Narodową, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, Teatrem Dramatycznym w Warszawie.

Swoją działalność dydaktyczną i koncertową rozpoczął w 2009 roku. W tym czasie odbył się cykl audycji dla młodzieży objęty patronatem Filharmonii Narodowej. Koncertował m. in. w Filharmonii Świętokrzyskiej, w Filharmonii Narodowej – Poranki dla Małych Melomanów. Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne w zakresie nauki gry na perkusji oraz prowadzeniu kameralnych zespołów perkusyjnych.

Mariusz Ciołko, fortepian

Ukończył PSM II st. w Białymstoku. Następnie rozpoczął studia w Akademii Muzycznej im. Fr. Chopina w Warszawie w klasie prof. Bronisławy Kawalli, które ukończył w 1992 roku uzyskując dyplom z wyróżnieniem. Od października 1998 r. pracuje w białostockiej Filii Akademii Muzycznej im. F.Chopina w Warszawie, najpierw jako asystent a następnie, po uzyskaniu w marcu 2004 r. stopnia doktora sztuki, jako adiunkt w klasie prof. Witalisa Raczkiewicza. Od 2007 jest adiunktem w UMFC w Białymstoku, w latach 2005 - 2007 pracował również w AMFC w Warszawie jako pianista-korepetytor w klasie skrzypiec prof. Magdaleny Szczepanowskiej.
Jest laureatem akademickiego konkursu na najlepsze wykonanie etiud Fr. Chopina.
Już jako student II roku wystąpił w Filharmonii Narodowej, gdzie był pierwszym wykonawcą Ronda koncertowego na fortepian i orkiestrę Macieja Małeckiego, które wraz z Błękitną Rapsodią G. Gershwina nagrał następnie dla Telewizji Polskiej.
Kilkakrotnie koncertował jako solista z Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Warszawie pod dyr. Macieja Niesiołowskiego. W lutym 2014 wydał płytę z kompozycjami Romana Maciejewskiego i otrzymał tytuł doktora habilitowanego.

Dorota Curyłło, wokal

Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie na Wydziale Wokalno – Aktorskim i Studium Pedagogicznego tej uczelni.

Karierę wokalną rozpoczęła jako ceniona sopranistka, od 1996 zajmuje się wokalistyką jazzową. Obdarzona oryginalną barwą głosu, znakomitą intonacją i zmysłem interpretacyjnym. Śpiewa standardy jazzowe w aranżacjach i z towarzyszeniem wybitnych polskich muzyków jazzowych: Krzysztofa Herdzina, Andrzeja Jagodzińskiego, Henryka Miśkiewicza, Czesława "Małego" Bartkowskiego, Cezarego Konrada, Grzegorza Nagórskiego, Roberta Majewskiego, Mariusza "Fazi" Mielczarka.

Nagrywa płyty z muzyką jazzową i swingowa: Jazz standards, Jazz do poduszki, Lady be good. Prowadzi zajęcia z emisji głosu, impostacji, śpiewu i interpretacji piosenki dla aktorów i wokalistów.

Marcin Riege, fortepian jazzowy, fortepian klasyczny 
Marcin Riege - pianista, aranżer, kompozytor.
Współpracował m. in. z takimi artystami, jak: Marek Kościkiewicz, Halina Frąckowiak, Kora, Justyna Steczkowska, Anita Lipnicka, Kasia Cerekwicka, Krzysztof Krawczyk, Marek Bałata, Lidia Kopania, Viola Brzezińska.

Występował w Teatrze ”Lalka”, ”Buffo”, a od września 2012 roku gra w musicalu „Deszczowa piosenka” w Teatrze Muzycznym ROMA. Wystąpił w kilkuset koncertach nie tylko w Polsce, ale i w Norwegii, Włoszech, na Islandii i w Kanadzie. Jest autorem muzyki ilustracyjnej dla TVP. Działalność pedagogiczną rozpoczął w 2003 roku. Muzykę dzieli na dobrą lub złą, co stara się wpoić swoim uczniom ucząc ich zarówno klasyki jak i jazzu. Nie jest przeciwnikiem fortepianów cyfrowych o ile mają dobrą klawiaturę.

Anna Morozova, skrzypce

Anna Morozova jest wybitną młodą skrzypaczką pochodzenia rosyjskiego, obecnie mieszkająca i pracująca w Warszawie. Debiutowała w wieku 6 na Ogólnopolskim Otwartym Festiwalu Młodych Wykonawców a w wieku 12 lat zadebiutowała z orkiestrą w ramach festiwalu muzycznego w Bostonie (USA). Absolwentka Moskiewskiego Państwowego Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego i warszawskiego UMFC (ukończonego z wynikiem celującym w klasie prof. Tadeusza Gadziny). Współpracowała z orkiestrą Warszawskiej Filharmonii Narodowej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, uczestniczyła w festiwalach muzycznych (Festiwal Muzyki Kameralnej na Rodos, Koncerty urodzinowe 9. Warszawskiego Festiwalu Chopinowskiego w Warszawie). Koncertowała w Rosji i Europie, podczas studiów w Rosji współpracowała

z najwybitniejszymi muzykami, takimi jak Giennadij Rozhdestvensky, Vladimir Yurovsky, Yuri Temirkanov, Fabio Mastrangelo, Michaił Pletniew. Swoje umiejętności rozwijała na kursach mistrzowskich u Feliksa Andriewskiego, Pawła Wernikowa, Władimira Iwanowa. Obecnie jest stażystką w ramach studiów artystycznych na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina u profesora Tadeusza Gadziny i łączy karierę wykonawczą z praktyką nauczycielską w Niepublicznej Szkole Muzycznej ARTE w Warszawie.

Ania%20Moroz%20_edited.jpg
pawel-choina.jpg

Paweł Choina, dyrygent, pianista

doktor sztuk muzycznych, absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w specjalności dyrygentura chóralna w klasie prof. Sławka Wróblewskiego. Swoje umiejętności w zakresie dyrygentury i wokalistyki poszerzał na wielu kursach mistrzowskich pod okiem, m.in. Borisa Abalyana, Volkera Hempflinga, Jonathana Valesco, Stanislava Diatchenko czy Ryszarda Karczykowskiego. Od 2014 roku jest asystentem dyrygenta Orkiestry Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W latach 2015-2018 był dyrygentem-asystentem w Chórze Kameralnym Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, którego aktualnie jest I dyrygentem. Od 2015 roku jest dyrektorem artystycznym i dyrygentem Chóru Męskiego im. Wacława Lachmana Towarzystwa Śpiewaczego Harfa. Od 2019 roku prowadzi Chór Dziecięcy i Młodzieżowy Niepublicznej Szkoły Muzycznej Fundacji ARTE. Współpracował z wieloma znamienitymi zespołami, m.in. Chórem Kameralnym Uniwersytetu w Oregonie (USA) czy Chórem Kameralnym Festino (Petersburg, Rosja), jak również brał udział w wielu festiwalach, m.in. w Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w Ohrydzie (Macedonia), Festiwalu Mozartowskim w Warszawie czy Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w Prewezie (Grecja). Jest wielokrotnym stypendystą macierzystej Uczelni, a także międzynarodowej organizacji wspierającej młodych artystów Jeunesses Musciales. Od 2017 jest liderem polskiej sekcji europejskiego projektu dla dyrygentów ADD-UP Project, a także członkiem Zarządu Głównego Polskiego Związku Chórów i Orkiestr. W 2019 roku został wybrany na funkcję wiceprezesa Oddziału Warszawskiego PZChiO na kadencję 2019-2023.

bottom of page